Aşılama Tedavisi

Çocuk sahibi olamama, oldukça yaygın görülen her 6 çiftten birini etkileyen önemli bir sağlık sorunudur. Dünyada yaklaşık 72,5 milyon infertil çiftin var olduğu bilinmekte ve bunların yaklaşık yarısının tıbbi yardım aradığı düşünülmektedir. İnfertilite yönünden tedavi arayışına giren çiftlerde bu sürecin önemli fiziksel ve psikososyal etkileri mevcuttur.

Çocuk sahibi olmak için en çok kullanılan tedavi yöntemlerinden biri aşılama tedavisidir. Laboratuvar koşullarında bazı özel yöntemlerle hazırlanan konsantre olmuş sperm sıvısının  özel kataterlerle rahim içine enjekte edilme yöntemidir.  Hızlı ve pratik muayenehane ortamında gerçekleştirilebilen bir yöntemdir.

bursa aşılama tedavisi

Peki  hangi durumlarda aşılama tedavisi yapılabilir?

• Erkek faktörü; Aşılama tedavisinin en önemli nedenidir. İnfertilitenin %40 ortalama nedeni erkek faktörüdür. Boşalma problemleri, seksüel disfonksiyon gibi mekanik nedenler için ve hafif sperm bozukluğunda ilk tedavi seçeneğidir.
  • Açıklanamayan infertilite; tanısı tüm olası infertilite nedenleri dışlandıktan sonra konulur. Tüm infertil çiftlerin %10-15 ini oluşturur.
  • Yumurtlama problemleri
  • Hafif endometrıozis
  • Vajinismus
  • Rahim ağzı problemleri ;rahim ağzındaki sıvının yapısındaki değişiklikler özellikle geçirilmiş operasyonlar, yakma ve dondurma işlemleri sıvının yapısına zarar verebilmektedir.

Tedavinin başarısını etkileyen faktörler

Her bir aşılama için başarı oranı ortalama % 15—20 arasında değişmektedir. Bu başarı oranını etkileyen birçok faktör bulunmaktadır.

• Kadın yaşı; başarıyı etkileyen en önemli faktördür. Kadın yaşı ilerledikçe, yumurtalık rezervi, kalitesi, rahim içi duyarlılık olumsuz etkilenir ve tedavinin başarısı azalır.

Yaşa göre başarı oranları;

<26 yaş %18-%20

26-30 yaş %14

31-35 yaş %12

36-40 yaş %5

41-45 yaş %0.5

Bu verilere göre 35 yaştan sonra başarı oranı ani düşmeye ve özellikle 40 yaş sonrası çok düşük oranlara düşmektedir.

• Sperm kalitesi; Sperm sayısı 10 milyonun altına düşen olgularda gebelik oranları oldukça düşmektedir. Toplam hareketli sperm sayısı da 2 milyon altında olan olgularda gebelik şansı neredeyse imkansızdır. Toplam hareketli sperm sayısı 10 milyondan fazla olan grupta aşılama ile gebelik oranı %12.8 iken 10 milyondan az olan olgularda %2.8 dir
  • İnfertilite süresi; Süre 6 yıldan kısa olan olgularda başarı oranı %20 iken, 6 yıldan uzun süren olgularda bu oran % 1 dir.
  • İnfertilite tipi; En yüksek başarı oranı açıklanamayan infertilite ve yumurtlama problemi olan olgulardır.

Aşılama tedavisi en fazla 3 defa denenmelidir. Başarı elde edilemezse tüp bebeğe çift yönlendirilmelidir. Aşılama tedavisi kliniğimizde oldukça yoğun bir şekilde uygulanan bir yöntemidir. 0 224 249 95 95 / 0 850 840 29 90 nolu iletişim numaralarından veya Web sitemizde bulunan iletişim butonlarından tedavilerimiz hakkında bilgi alabilirsiniz.