bursa hamile pilatesiHamile Yoga Pilatesi

GEBELİKTE YOGA VE PİLATES HAMİLE EGZERSİZLERİ

Gebelik yoga-pilatesinde öncelikle amacımız; anne adayını fiziksel ve ruhsal olarak doğuma hazırlamak, gebelik ve doğumun gebenin vücudundaki olumsuz etkileri azaltmak, doğum sonrası da gebeyi bir an önce gebe kalmadan önceki faaliyetlerine geri döndürebilmektir. Gebelik, normal fizyolojik bir süreçte olsa; hormonlara bağlı gelişen ödem ve bebeğin ağırlık merkezinin yerini değiştirmesine bağlı gebede duruş bozuklukları gelişmektedir. Duruş bozuklukları bel ve kasık ağrılarına neden olarak annenin yaşam kalitesini etkiler. Bu ağrılara idrar kaçırma problemleri de eklenebilir.

Hamile pilatesi, bedenin merkezini güçlendirmeye yönelik vücudun uç kısımlarındaki kanın merkeze yani karın bölgesine yönlenmesini sağlar. Böylece bebeğe gelen kan akışında artış sağlanarak karın bölgesinde büyüyen bebeğin gereksinimleri fazlasıyla karşılanmış olur. Ayrıca, pelvik taban kaslarının güçlenmesi, doğum öncesi, hamilelik süreci, doğum anında ve doğum sonrasında bir kadın için büyük önem taşır. Pelvik taban egzersizleri doğumda aktif pelvik taban kaslarınızın kontrollünü, aktif ıkınmayı kolaylaştırır. Gebelik pilatesi bu kasları güçlendirmek için doğru ve etkili bir sistemdir. Gebelikte pilates denge kontrolünüzün yeniden sağlanmasına, vücudunuzdaki esnekliğin artarak gebelik boyunca oluşabilecek özellikle sırt ve bel  ağrılarının azalmasına yardımcı olur

Hamile yogası, gebelik boyunca güvenle yapılan yoga duruş pozisyonlarını içerir. Yoga bütünlük, birleşme demektir. Bütünleşme; annenin karnında her an büyüyüp, gelişen bebeği ile güvenli bağ kurmasını ve bebeğin sakinleşmesini sağlar. Anda kalmayı, farkındalığı, yavaşlamayı, derin gevşemeyi, elastikiyeti ve dengenin güçlenmesini sağlar, stresi ve gerginliği meditasyon yoluyla azaltır. Yoga kişinin nefesine odaklanarak; zihinsel, fiziksel ve ruhsal birlikteliğini sağlamayı yani bütün olmayı hedefler. Nefes teknikleri sayesinde, anneye doğumda kasılma esnasında doğru nefes alma, kasılma aralarında dinlenebilme öğretilir.

Psikolojik anlamda da hamile yoga-pilatesi kendinizi daha iyi hissetmenize, doğru nefes teknikleri ile gebelik sürecinde yaşanan duygusal dalgalanmalardan daha az etkilenmenize yardımcı olur. Doğru nefes ve zinde bir vücut, geceleri rahat uyumanızı olumlu yönde etkileyecektir.

Bursa’daki yoga-pilates hamile egzersizlerimize gebeliğin 16. Haftadan sonra hekim kontrolünden geçtikten sonra riskli bir durumu yoksa başlıyoruz.

0 224 249 95 95 / 0 850 840 29 90 nolu iletişim numaralarından veya Web sitemizde bulunan iletişim butonlarından egzersizlerimiz hakkında bilgi alabilirsiniz.