ANNE-BEBEK YOGASI

Anne-bebek yogası doğumdan sonra bebeğe ve yeni bir hayat şekline alışmaya çalışan anneler için tasarlanmış bir egzersiz programıdır. Bu süreç hem bebeğin dış dünyaya hem annenin bebeğe alışmaya çalıştığı ruhsal ve fiziksel olarak zorlayıcı bir süreçtir. Anneler kendilerine zaman ayırmaya fırsat bulmakta zorlanırlar. Bu nedenle anne-bebek yogası küçük bebek ile birlikte yapılabilecek ve anneyi rahatlatabilecek çok sağlıklı ve eğlenceli bir aktivitedir.

Anne-bebek yogası;

• Bebeğe yapılan egzersizler
  • Annenin yaptığı egzersizler
  • Anne ve bebeğin birlikte yaptığı egzersizlerden oluşur.

Anne-bebek yogasının bebeğe faydaları;

• Anne-bebek bağı kuvvetlenir.
  • Taktil (dokunma) uyarılar ile beyin ve sinir gelişimi desteklenir.
  • Bebek sakinleşir ve uykusu düzenlenir.
  • Bebeğin kolik (gaz sancıları) durumu azalır.

Anne-bebek yogasının anneye faydaları;

• Bedensel ve zihinsel denge sağlanır.
  • Kaslar kuvvetlenir.
  • Doğum sonrası oluşan problemler (idrar kaçırma, karın bölgesinde ayrılma) azalır.
  • Egzersiz ile salgılanan hormonlar annenin iyi ve zinde hissetmesini sağlar.
  • Derin gevşeme ile yorgunluk azalır.

Anne-bebek yogasına başlama zamanı;

• Normal doğumdan 6 hafta sonra, sezaryen doğumdan ise 8 hafta sonra başlanabilir.

Anne-bebek yogası sıkılığı;

• Haftada 2 gün olacak şekilde önerilmektedir.

HAMİLE MASAJI

Hamile masajı klasik masaj tekniklerinin hamileler için uyarlanmış halidir. Hamilelikte kilo artışı ve hormon değişimleri nedeniyle omurgada ağrılar, el ve ayaklarda şişlikler meydana gelebilir. Hamile masajı ile boyun, sırt, bel bölgesinde bulunan kaslardaki gerginlikler azaltılır. Hamilelik ile birlikte özellikle bacaklarda dolaşımın azalmasına bağlı olarak ödem oluşur. Hamile masajı ile dolaşım arttırılarak ödemlerden kurtulma hedeflenir. Doğal yağlar ile yapılan masaj cilt gerginliklerini ve çatlak oluşma riskini azaltır.

Hamilelikte masaja doktorunuzun onayı ile birlikte 4.aydan sonra başlamak mümkündür. Son döneme kadar yaptırılabilir. İlk aylarda haftada bir veya iki haftada bir masaj yaptırmak uygunken, son aylarda özellikle 37.haftadan sonra daha sık yapılabilir.

Hamile masajının faydaları;

• Stresi azaltır.
  • Rahatlamanızı sağlar.
  • Hamilelik depresyonunun ve anksiyeteyi azaltır.
  • Erken doğum riskini azaltır.
  • El ve ayaklarda ödemi azaltır.
  • Bel-boyun ağrılarını azaltır.

0 224 249 95 95 / 0 850 840 29 90 nolu iletişim numaralarından veya Web sitemizde bulunan iletişim butonlarından tedavilerimiz hakkında bilgi alabilirsiniz.